dimarts, 1 de març del 2011

El Transsiberià 1: Moscou

Dividiré aquesta entrada en trossos, perquè és molt llarga! Perdona per les faltes…

Això era una vegada, l'any 1984, una dona dels Estats Units i un home d'Àustria van començar un viatge per tot el món. L'home va començar el seu viatge pel tren Transsiberià, i la dona va començar el seu viatge en avió. Tot i que han vingut per camins diferents, un dia han anat al mateix concert de Bob Dylan a Wellington, Nova Zelanda. Vint-i-sis anys després, estàn viatjant al Transsiberià amb els seus fills, Nina i Eric. 

"En tres setmanes serem persones diferents."
Això és el que ha dit la meva mare abans d'embarcar a la nostra aventura de l'estiu, el Transsiberià. Estàvem esperant el vol que ens portaria a Letònia, d'on agafaríem un altre avió a Moscou, el principi legítim del viatge. Allà estàvem, els quatre de la família, cadascun només amb una motxilla (el meu pare també ha portat la seva bossa per a la càmera, que ja estava utilitzant per filmar els avions que van enlairar-sel) i naturalment la guitarra, que sempre és una necessitat pels viatges. La meva mare, una mica nerviosa, estava mirant el fulletó de la nostra companyia, Monkey Shrine, que tenia la informació de què hauríem de fer quan arribaríem a Moscou. Estàvem preparats i emocionats per un viatge d'aprenentatge, experiència i sorpreses. 

La primera sorpresa ens estava esperant a l'aeroport de Moscou. El nostre conductor semblava exactament com un home rus enfadat que es pot veure a les pel.lícules...molt alt, musculat, expressió severa. Intentàvem  saludar-lo, perquè la meva mare durant uns quants mesos havia posat un disc  al cotxe per aprendre rus , i volíem mostrar tot el que sabíem, però el nostre "Desdrastviche" (la paraula per dir "hola" sembla una mica així) no va sortir molt bé i el conductor només ens mirava amb una expressió enfadat. El meu germà i jo ens vam posar a riure una mica, però la nostra expressió no va durar molt temps quan vam començar a arribar a la gran ciutat, Moscou. Era impressionant. Els llums de la ciutat il.luminaven tot el que podíem veure. Grans lletres de l'alfabet ciríl·lic cobrien els edifícis. L'arquitectura increïble dominava els carrers. Fixada en el paisatge impressionant, no podia moure els ulls. 

En els tres dies que seguien, vam veure molt, però no suficient, de Moscou. Alentits per la calor, (ja ho sé, qui sabía que fa calor a Rússia? Doncs sí, uns quaranta graus) lluitàvem per veure tot el que podíem. Un dia vam tenir una guia, que ens va ensenyar moltes coses i llocs importants de la ciutat com El Kremlin, que marca el centre geogràfic i polític de la ciutat i de Rússia , la Plaça Roja, que conté el mausoleu de Lenin i la catedral de Sant Basili, i el carrer Arbat, uns dels carrers més antics de la ciutat. Havíem vist unes quantes coses més, i m'encantaria descriure-les totes, però em sembla que no hi ha temps o espai per això. També necessiteu unes sorpreses per quan aneu a Moscou!

Continuarà...

-Nina Wollersberger 

3 comentaris:

Alba L. ha dit...

Caram, quina sort d'haver pogut fer aquest viatge! :)

Tinc curiositat, te'n recordes a la perfecció de tot o és una mena d'adaptació d'algun diari que vas fer allà? Vaig a continuar llegint!

Nina ha dit...

Alba,
Vaig fer un diari també, però no ho tinc aquí. Per tant, això he escrit de memòria. Aquestes coses no es poden oblidar :)

Alba Salomon ha dit...

Uau nina! És flipant! M'encantaria fer un viatge així. Trobo que està molt bé viatjar, conèixer el món que vius, en certa manera.

Continuu llegint:)