dijous, 3 de març del 2011

Pel·lícula, o llibre?

Crec que en un bloc de literatura, era essencial donar la meva opinió respecte les adaptacions que fan diversos directors de cinema dels llibres, normalment acostumen a ser grans llibres.
Tots ens hem trobat alguna vegada amb el típic comentari que molta gent diu que per què llegir el llibre podent mirar la pel·lícula?
Amb això, no vull dir que critiqui les adaptacions cinematogràfiques, però en la meva opinió, on hi hagi  un bon llibre, que s’apartin les pel·lícules.
Coincideixo que sempre que surto del cinema de mirar una pel·lícula que anteriorment m’he llegit el llibre, mai surto contenta, perquè sempre quedo insatisfeta, veig que es perden coses, no sento el mateix.
Posant com a exemple els molts llibres de Harry Potter, pel meu gust, uns grans llibres, que me'ls tornaria a llegir tots, de fet, alguns ja ho he fet, al veure les pel·lícules, penso que no és el mateix, al llegir viatges en un altre món, sents les olors que et descriuen, l’escenari que tan detallat està, i que a la pel·lícula, acostumem a no donar-li importància, tota la màgia es perd, fins i tot la idea que tenia dels personatges, com els veia a la meva ment i tan  diferents que arriben a ser quan els veus a la gran pantalla.
Per acabar, torno a repetir, que admiro el treball que es fa a les pel·lícules i els esforços, l’ultim que vull fer és menysprear-lo, però, crec, que no hi ha res millor que llegir un bon llibre amb una bona dosi de la teva pròpia imaginació.



 Camila Sanint.

2 comentaris:

lectors i llibres ha dit...

Totalment d'acord!

Carla

Lluïsa ha dit...

Jo també hi estic d'acord. Amb Harry Potter em va passar el mateix que a tu. L'altre dia vaig anar a veure "Pa Negre" la tan "engoyada" pel.lícula; em va agradr molt, no ho negaré però, és clar,jo havia llegit el llibre i...
Per mí el problema més greu és que hi ha gent que no sap que la majoria de pel·lícules que tant els agraden tenen un llibre al darrera i quan parles d'una obra et diuen: "però si això és una pel·lícula!" En fi...