dimarts, 1 de març del 2011

El Transsiberià 2: El Tren i Rússia

El meu germà Eric i la meva mare, Andy
Ara la part de luxe del viatge s'havia acabat. Per arribar al proper destí, Irkutsk, havíem d'agafar el tren,  on ens vam quedar durant quatre dies. Dependent del dia, podíem sortir a les parades per comprar menjar o per obtenir una mica d'aire fresc que no només entra per la finestra del tren. Abans del viatge, pensava que aquesta part del viatge seria la pitjor, però quan em vaig acostumar al fet que no podia rentar-me els cabells, vaig començar a gaudir l'experiència. Durant aquests quatre dies, no m'he avorrit mai. Vaig llegir, tocar la guitarra, escoltar música, i el millor de tot, simplement mirar per la finestra el paisatge increïble que passava. També vam conèixer alguns altres viatgers, amb qui vam jugar a cartes i parlar sobre el viatge i  un  altre tema molt popular, el Mundial de Futbol. El meu pare estava ocupat amb la càmera de vídeo, i sempre estava mirant  el llibre per saber quan passaríem per a l'atracció següent. A vegades hem ajudat, cridant "Pont!" o "Riu!" o "Persones!" o "Camells!". Tot i que el viatge en tren era meravellós, tampoc vam estar molt tristos quan vam arribar a Irkutsk. No ens vam quedar a Irkutsk, vam anar a un poble molt a prop, Listvianka. Listvianka és un poble al costat del Llac Baikal, el llac de més fondària del món (1.637 m), amb la reserva d'aigua dolça més important del món, i amb una existència de 25 milions d'anys, també és el llac més antic del planeta. En aquest poble ens hem quedat a la casa d'una dona molt simpàtica, Olga, que va cuinar  menjar rus per a nosaltres.  Hem descobert, i també ens ho han dit, que els tres aliments més importants de Rússia són patates, pa i vodka. També mengen una gran quantitat de carn, però jo, com a vegetariana, vaig menjar un munt de patates i pa durant aquest viatge…Una altra tradició que ens va semblar molt interessant era la casa per banyar-se, la sauna. Clar, sense aigua corrent, t'has de banyar en un cubell d'aigua, escalfat i deixat a l'anomenat bany, o sauna. Però després d'una caminada de 12 kilòmetres per la natura, defensant-te de grans mosques amb branques d'arbre, no  importa si tens una dutxa o una sauna. No  riguis, això de les branques ho  hem fet de debò!

El Baikal
Uns quants dies després hem tornat a Irkutsk per veure la ciutat. També era molt impressionant en l'aspectes de l'arquitectura i la gent, (i quants nuvis vam veure en un dia!) però no es pot comparar amb la bellesa de la natura. Amb aquesta mentalitat, vam abordar el tren a Mongòlia. 

Continuarà...

-Nina Wollersberger