dijous, 10 de març del 2011

Les meves lectures

Hola a tots i a totes!

M’agradaria explicar-vos, com vaig començar a llegir i a què em vaig aficionar.

Ja de petita, llegia els llibres que em deien o em compraven els meus pares. Després, ja de més gran als 10 o 11 anys, per la insistència de la meva germana vaig començar a llegir els Harry Potter. Haig de dir que em van encantar i fascinar. Em van enganxar des del principi i m’encantava la història. Sempre me’ls havia mirat sense interès i em veia totalment incapacitada de llegir una lletra tan diminuta i apretada( així és com ho veia).

Els Harry Potter van ser l’inici de la meva afició cap als llibres de fantasia. M’agraden perquè em fan oblidar la realitat i em posen totalment en la pell dels personatges i en les seves aventures. També, són increïbles els llocs imaginaris amb les seves descripcions i rareses. Per a molts, aquests llibres són literatura fàcil i creuen que no és bona literatura. A mi, en canvi, m’agrada i disfruto llegint-los.  No m’importa gens que sigui considerada un gènere de literatura  menor. A  l’escola ja ens obliguen a llegir uns tipus de llibre determinats, per això en el temps lliure puc triar els que vulgui.

De tot el que he llegit, l’autora que més m’ha agradat és la Laura Gallego. He llegit diversos llibres d’ella, com Memòries d’Idhún, Ales negres,  Ales de foc i els de  la col·lecció de Cròniques de la Torre entre d’altres.

Té un estil directe i entenedor, que fa que sigui senzill de llegir i segueixis bé el fil de la història. Alguns llibres es centren més en el tema amorós com Memòries d’Idhún, en l’apassionat triangle amorós, i altres en canvi, on fa una crida a la reflexió sobre la religió, la mort, el bé i el mal i també sobre la destrucció del planeta en un món d’àngels i dimonis com en Dues veles per al diable.

Per acabar, espero que us hagi agradat i servit també per a alguna cosa. M’agradaria també saber què us agrada i si em podríeu recomanar algun llibre totalment diferent a això i així potser m’animo a altres coses!

Alba Salomon

2 comentaris:

Lluïsa ha dit...

Si t'agrada la fantasia-ficció, crec que t'agradarà la trilogia dels LLibres de Terramar d' Úrsula K.Le Guin.Una cosa diferent? potser Rodoreda com recomana l'Alba L.

Alba Salomon ha dit...

Ooh! Moltes gràcies! Ja me'ls miraré aquests que dius.