dilluns, 28 de febrer del 2011

Els canvis i els llibres

La nostra vida està plena de canvis. Constantment patim canvis. De fet, en un segon, la nostra vida por canviar radicalment cap a millor o cap a pitjor. A vegades, els canvis que fem cap a millor pensem que són meravellosos perquè ens porten a la felicitat. Però quan les coses no van bé, ens desanimem. Però ho hem de veure com a reptes que ens presenta la vida, que ens serveixen per aprendre dels errors i no tornar-los a fer en el futur. A vegades, quan estem en època de canvis, ens sentim baixos de moral i fins i tot, podem caure en un pou sense fons. És per això que existeixen els llibres. Personalment, quan estic en moments de baixa moral, agafo un llibre i me’l poso a llegir com si mai hagués llegit un llibre. Això m’ajuda a no pensar en els problemes i capficar-me dintre de la història. Quan estàs tan capficat, hi ha moments que et comences a sentir identificat amb un personatge o amb un altre depenent dels sentiments i els pensaments a l’hora d’actuar. Aquest fet, m’ha passat amb diferents llibres, però especialment amb dos. A segon de l'ESO vam llegir El diario secreto de Adrián Mole. No sempre em sentia com explicava ell dia rere dia, però sí que hi havia uns dies que deia “ui!, no estarà fent una descripció de mi?”. L’altre llibre amb el que m’he sentit molt identificada és Marina però no només jo, sinó diferents nois i noies un any més grans que també se l’han llegit, s’han identificat amb el protagonista (Óscar) o amb la protagonista(Marina).

Especialment, en el meu cas m’he sentit identificada amb tots dos. Amb ella quan no es veia amb força per explicar-li la veritat al seu amic respecte la seva malatia. Aplicant-ho als canvis, em refereixo a les vegades que no ens veiem amb cor per explicar una cosa que ens ha passat pel simple fet del “què diran”. Però altres vegades m’he sentit identificada amb l'Óscar quan ha d’afrontar tots els problemes que li vénen a sobre o simplement per la curiositat que sent cap a certs temes o en el moment que descobreix una cosa, no para fins a aconseguir el principi d’on prové tot el que ha descobert. 

Amb aquest text, només vull dir que moltes vegades sense adonar-nos ens capfiquem tant en la història que els problemes que tenim a sobre i els canvis de la vida que ens envolten, queden dissolts en una simple lectura. Per què no ho experimenteu d’ara en endavant si encara no ho heu fet? A mi em funciona i les hores se’m passen volant...

Marta Hormigo

1 comentari:

Alba L. ha dit...

Molt bonic Marta! Després de llegir això tinc moltes ganes que facis una ullada al text que et portaré demà :) el protagonista experimenta una sèrie de canvis (sincerament espero que ningú es senti identificat amb ell però bé...) i intenta mostrar una mica com ell sent i viu aquestes variacions. Tens molta raó quan dius que els llibres ens ajuden a oblidar una mica els nostres problemes, i a vegades fins i tot a entendre'ls.

Ens veiem!