dimecres, 9 de febrer del 2011

Jules Verne

Jules Verne és un autor que trobo molt interessant i els seus llibres m’agraden molt, tot i que fa molts anys que estan escrits. A casa hi ha moltes obres seves i algunes ja són dels meus avis.  Jules Verne (1828-1905), és considerat un escriptor de ciència-ficció i va predir molts avenços tecnològics del segle XX com ara la televisió, els helicòpters, els submarins i les naus espacials.
A mi, el llibre que em vaig llegir primer i el que recomanaria a tothom que se’l llegís és “L’ illa misteriosa” (1874). Em va agradar moltíssim. Al principi, potser hi ha termes científics que són una mica difícils d’entendre per a un noi/a d’onze anys que tenia quan el vaig llegir, però queda compensat per tots els esdeveniments que hi ha i que és un seguit de misteris, aventures i intriga. Si el llegeixes, comences a imaginar-te tot el que els protagonistes fan i és molt fàcil deixar-te endur per la imaginació.
Crec que és un llibre que s’ha de llegir més d’un cop, en diferents èpoques. Per exemple, com ara sé més geografia i història que fa uns anys, puc entendre més el començament de la història quan els protagonistes emprenen l’aventura, ja que està enquadrat a la guerra de Seccessió dels Estats Units (1861-1865). Tracta de cinc ciutadans del nord presoners de les tropes del sud, que intenten escapar-se en globus, però un huracà imprevist els arrossega a una illa perduda al mig de l'Oceà Pacífic. L’obra narra la supervivència d’aquets nàufrags de l’aire. T’adones que és molt important tenir coneixements de tecnologia, d’agricultura de geografia, i al mateix temps al llarg del llibre veus la convivència entre els personatges i la importància que l’autor dóna als valors morals, al respecte i a l’amistat.
L’obra de Jules Verne és molt extensa ( més de 50 obres), però jo penso que aquesta obra és molt interessant, juntament amb l’última obra que es va publicar de l’autor :” Paris al segle XX”, que l’autor va escriure el 1863. En aquella època no es va publicar perquè es considerava pessimista, i que no encaixava. Es va publicar el 1994, ja que la família havia guardat els manuscrits originals. En aquesta obra l’autor descriu invents com l’aire condicionat, els automòbils, internet  i altres invents que existeixen en l’actualitat.

Jordina Solans

3 comentaris:

Elsa! ha dit...

heey Jordina!
A francès l'any passat vaig llegir un llibre seu i tot i què em va costar força entednre'l em va agradar llegir aquestes aventures!

Nina i Alba ha dit...

Fins ara no hem llegit mai cap llibre de Jules Verne, però ens agradaria llegir-ne algun perquè ens sembla interessant.

Judit i Alba ha dit...

Ens ha agradat molt el teu post, hem vist algunes pelis basades en obres de Jules Verne i estan molt be, són curioses però alhora interessants.

Com a curiositat, jo, Judit, quan vivia a Barcelona, vivia en el carrer Jules Verne, i des de petita coneixia aquest escriptor.