dimarts, 19 d’octubre del 2010

El Temps i la seva Mesura

- Què has estat llegint últimament?
- Jo? Res; és que no tinc temps per això!


Vivim en una societat que avança a un ritme frenètic i és inevitable que sovint ens sentim arrossegats per tot aquest moviment. Tenim la sensació que hem d'estar al dia de massa àmbits i és ben cert que això ens pot arribar a saturar (i més ara que entrem dins la cursa del batxillerat, una carrera constant amb esprint al final). Però potser a vegades no acabem d'estar del tot encertats en la selecció de les nostres prioritats. 


El diàleg introduït a l'inici del post, no és de la meva invenció, sinó que van ser les paraules que vaig sentir a uns adults al tren cap al final del curs passat. Estic força convençuda que gran part de vosaltres s'ha trobat en una situació semblant, ja que per desventura, la lectura s'està convertint en un d'aquests hàbits que apartem de la nostra rutina perquè ens roba temps. El temps, l'etern conflicte de la vida humana. Corre i s'escapa. Però mai s'atura. No tinc intenció d'entrar en cap tipus de debat filosòfic sobre aquest aspecte, però sí que m'agradaria parar una mica d'atenció al fet que no llegim suficient. D'acord, tenim les lectures obligatòries, però per molt que les poguem arribar a gaudir, no deixen de ser això: obligatòries. No sé a vosaltres, però a mi aquesta paraula em deixa un regust amarg al pal·ladar al pronunciar-la (o a les mans d'escriure-la). Amb això vull dir que crec que cadascú ha d'arribar al punt de ser capaç d'escollir les seves lectures per sí mateix, sempre ens poden ajudar les recomanacions dels coneguts, però cada persona té els seus gustos. A més a més, opino que, en certa manera, això ens ajuda a definir-nos, a diferenciar-nos; a ser qui som i serem.

Per finalitzar aquesta entrada, només vull dir que m'agradaria que pensessiu una mica sobre això que acabo d'exposar. Potser no estareu  del tot d'acord  (o gens) amb mi i  voldria saber la vostra opinió al respecte.



Alba L.

1 comentari:

Alba i Judit ha dit...

És cert tot el que dius, la paraula obligatòries fa que et tregui les ganes de llegirlo fins que no l'has començat i veus que t'està agradant. Però per altra banda, no a tothom li agrada llegir i n'hi hauria alguns que no escollirien llibres o bé n'escollirien uns que ja s'haguessin llegit o que fossin fàcils.

Ara bé, obviament, pels qui els agrada llegir, el poder escollir seria un plaer o més agradable de llegir, donat que hi ha cada llibre més aborrit que ens fan llegir....
A part de que a partir del llibres que hem llegit podem acabar sabent quin tipus de llibres preferim i quin estil de llibres per contrari no ens agraden.

Ens ha agradat molt que pensessis en això i ens has fet pensar sobre aquest tema.