dimarts, 7 de desembre del 2010

Una lectura que us sorprendrà...

Es molt probable que tots vosaltres hagueu escoltat parlar de l'obra El curiós incident del gos a mitjanit, de l'autor anglès Mark Haddon.

Varies persones van recomenar-me-la dient-me que era un llibre molt original i entretingut, però la meva resposta a aquesta recomanació va ser <<entre tot, jo no tinc temps>> i en aquell moment no m'adonava, obviament, de la gran obra a la que renunciava.

Ara us puc dir, que aquesta obra val la pena, siqueu aficionats a la lectura o no.
La vaig llegir com a lectura obligatòria en versió original anglesa (està també en molts altres idiomes); un cop la vaig començar i em vaig introduir dins el nus d'aquesta història, no vaig voler deixar de llegir.
 Aquesta obra no és pas de temes concrets, és una obra que té com a protagonista a un nen autista, en Cristopher. L'autisme és una malaltia mental que es caraceritza per una escassa interacció social, problemes en la comunicació, limitació en les activitats i interessos, són persones normalment inusuals i repetitives. Un de cada 155 nens presenten un trastorn de l'espectre autista. Els homes tenen quatre vegades més probabilitat de presentar-lo que les dones, però sovint aquestes el pateixen més severament que ells.
En Cristopher té un grau d'autisme alt; se sent molt incomòde amb desconeguts, no permet que ningu el toqui i si ho fan ell pot respondre agressivament, té unes manies típiques d'aquesta malaltia les quals són molt inusuals i el fan diferent d'altres nens de 15 anys. Si voleu veure'n la trama aquí la teniu. El valor d'aquest llibre es veure la valentía que té aquest noi, a mesura que va descobrint qui va matar el gos de la seva veïna va superant la seva incomunicació autista.


En conclusió, sempre que us recomanin un llibre, no digueu que no teniu temps, ja que un llibre es pot convertir en una font d'entreteniment que no requereix molt més que un quart d'hora de lectura diària.
Jo us recomano aquesta ja que s'ha convertit en una de les obres que més m'han marcat i està molt bé conèixer el punt de vista del món i la manera de viure d'un nen autista; animeu-vos!


Elsa MV

1 comentari:

Alba L. ha dit...

Ei Elsa! Jo també el vaig llegir l'any passat a anglès. Hem va agradar moltíssim!! Està molt bé l'entrada que has fet sobre el llibre.