dimarts, 7 de juny del 2011

INDIGNATS!!

Aquestes últimes setmanes s’han posat de moda a tota Espanya i a Catalunya també els moviments dels indignats. També anomenats del 15-M pel fet d’haver començat a Madrid precisament el dia 15 de maig. Aquest moviment es caracteritza per reunir  milers de persones, majoritàriament joves que acampen en una plaça i reflexionen sobre el futur del país. Tot començà a causa d’un manifest “ Indignez-vous!” que escrigué un senyor de 93 anys, Stéphane Hessel, que ha estat capaç d’encetar revolucions i massives protestes contra el sistema polític i la manera de funcionar de la societat de l'era global.

A Sant Cugat també hi ha una acampada on es reuneixen joves i s’organitzen per discutir temes relacionats amb la política, la sanitat, l’educació, la pobresa, el treball i l’accés als béns necessaris per a una vida sana i feliç; englobant-ho tot, el funcionament general de les coses, que no creuen que ho tinguem de manera correcta i troben necessari modificar, ja que la democràcia és el govern del poble. Per això, hi ha uns horaris per parlar i discutir, temps per estudiar, ja que els joves estan d'exàmens, per netejar, procurant que l’acampada no interrompi el curs de les activitats a la plaça i finalment, a la nit a les 9 hores fan el que en diuen assemblea on fan un resum del dia i posen en comú les idees i temes que han sorgit durant la jornada, es prenen decisions de com continuar i comenten les coses que funcionen i les coses que s’haurien de millorar.


Aprofitant aquest moviment jo també vull deixar per escrit els meus motius per a la indignació. Per tant


JO ESTIC INDIGNADA PER :

1. El 20% de la població mundial disposa del 80% de la riquesa del món. És una diferència enorme. I tant com avança la societat i amb tanta tecnologia, hauríem de ser capaços de canviar la situació. Es va proposar posar en marxa un impost que s’anomena la Taxa Tobin, que era especialment per igualar una mica això. Era un impost que si afegíssim durant 8 dies de l’any a tot el món sobre els intercanvis de divises es podria garantir l’educació de milions de nens i lluitar contra la pobresa.

2. La societat consumista, les despeses que es produeixen o fenòmens com  l'obstrucció programada i persuasiva.

3. Encara, avui en dia, perdura la discriminació cap a les dones. Tant podria posar d’exemple els anuncis televisius que fan ús de la figura de la dona com a objecte per vendre productes de neteja o de cotxes o com també, que en la majoria de càrrecs importants públics, representants polítics,nom dels carrers dels pobles són homes. Això no és casualitat.

4. Els mitjans de comunicació sovint no són fiables. Diuen les coses més vanes, amaguen les brutalitats, les adornen per a les nostres orelles o diuen solament allò que volen que sapiguem.
Per tot això, i algunes coses més, jo estic indignada.

Però per ser justos, també cal que digui que, en realitat i en veritat, també sóc molt feliç i estic molt satisfeta per molt motius. Per tant

JO SÓC MOLT FELIÇ PER :

1. Tenir una família com la meva, que em cuida, m’estima, que està al meu costat i es preocupa per mi. Crec que és una gran sort i sovint m'adono que valoro poc tots els esforços i sacrificis que han arribat a fer per nosaltres.

2. Viure en un país ric en què puc anar a escola i gaudir d’una educació i tenir al meu abast molt més llibres dels que podré llegir mai en tota la vida.

3. Viure en un país democràtic en què hi ha de tot per a tothom i per tots els gustos, on tens llibertat per triar el que vols i viure com vols.

I finalment i de forma molt especial sóc molt feliç...

4. De tenir els millors professors del món i els millors companys de classe que fa anys i panys que m’aguanten i suporten i a més dediquen el seu temps a llegir aquest post que espero serveixi perquè em posin bona nota a literatura.... I que el curs JA HA ACABAT.

Si voleu llegir algunes pàgines d’informació sobre el tema entreu aquí.



Alba Salomon

1 comentari:

lectors i llibres ha dit...

Un bon post que mereix bona nota!

carme -indignada-