dilluns, 31 de gener del 2011

Viatjar gratuïtament.

La sensació  de viatjar a un altre món , de fugir de la realitat i passar a estar a qualsevol lloc que et puguis imaginar, fins i tot llocs inabastibles o que simplement son impossibles. Es increïble el que pot arribar a fer la lectura, i com ens nodreix la nostra imaginació. Fa poc, cada nit viatjava a una illa grega, Corfu, en que hi havia platges paradisíaques, cases blanques a dal dels penya-segats, tot plegat de somni, en que m’enfonsava en el paper de Victoria, Sofia o Evanthi, personatges de La casa Veneciana, una novel·la de Mary Nickson.
Aquet llibre tracta molts aspectes, com el misteriós suïcidi del marit de la protagonista, que toca diferents temes com l'importància de la família, i sobretot, que mai es tard per enamorar-se i refer la seva vida, per mes que hagi estat dura i plena d’entrebancs. És d’aquets llibres que ja t’atrauen des de que estan a l’estanteria i que et cridant per que l’obris.
 Es curiós com la lectura, i la màgia dels llibres et transporten a tots els llocs, et fan canviar de personalitat, de repent passes a estar als fosques a un carrer amb vàndals que et persegueixen, o de repent passes sa ser un noi amb un pijama de ratlles, o fins i tot et converteixes en un escarabat que no es pot moure d’un llit.
També es veritat que cadascú enten per la seva part el que significa per ell llegir, i que es només qüestió d’opinió però, Almenys a mi llegir es una manera de viatjar , viatjar gratis.


Camila Sanint.

1 comentari:

Marta H ha dit...

A mi em passa moltes vegades Camila. A mida que em vaig endinsant a la lectura d'un llibre que m'agrada vaig viatjan i m'imagino mentalment el lloc que està narran. Llegir és el meu "escondite" quan tinc un mal dia.