dilluns, 31 de gener del 2011

POLSERES VERMELLES

Fa dies que pensava en el meu pròxim post però no em decidia. Avui que és dilluns i ha sortit anunciat a la televisió (TV3) que aquesta nit farien la sèrie Polseres vermelles i se m'ha "encès la bombeta". Sí, faré el post relacionat amb aquesta sèrie i explicaré les meves sensacions i els meus reptes al veure-la.


La veritat és que quan vaig veure l'anunci em va sobtar ja que amb aquests temes d'enfermetats sóc molt aprensiva, però per curiositat em vaig quedar al sofà i la vaig veure començar. Va ser d'aquells inicis que enganxen. El fet que ho narrés un nen, em picava la curiositat per saber quina era l'enfermetat que patia. Va impactar-me molt quan va explicar que estava en coma feia dos anys. Però encara em va impactar més les enfermetats que patien els nens que hi havien dintre de l'hospital (càncer, amputacions de cames, anorèxia..) i que feien classes normals com nosaltres.



Avui en dia nosaltres ens pensem que només hi ha una realitat, però no és així. Hi ha l'altre bàndol de la realitat que és aquesta, que hi ha nens com nosaltres i que pateixen una enfermetat, moltes vegades greu. Això et fa reflexionar i canviar el punt de vista que tenim. No només està la nostra realitat i els nens malalts formen part d'una altra societat. No. Hi ha una realitat la qual es divideix en dos, però als nens malalts els hem de veure com persones normals i que formen part de la nostra societat. Aquesta sèrie ens ensenya aquesta part de la societat que nosaltres tenim de banda. Ens narra la vida a un hospital, les sortides i les entrades, les classes que fan diàriament com ho fem nosaltres, etc. Però també ens ensenya la paraula amistat.  Els formants de tots els grups: el llest, el guapo, el líder, el líder 2, la noia... Aquests valors ens mostren que per molt que tinguis una enfermetat també pots tenir amics i pots formar part d'un grup. En aquest cas, entre molts dels nens malalts que hi ha, veiem com poc a poc van ajuntant-se i prendran el nom de Polseres vermelles.



Aquí adjunto un enllaç si us interessa. Penseu que avui és dilluns i ho fan a TV3 a les 22.15h

Marta Hormigo

4 comentaris:

Alba L. ha dit...

Encara no he vist mai aquesta sèrie, per l'institut hi ha força gent que se la mira, a veure si per internet puc veure el primer capítol.

Molt bon post!

virgi fort ha dit...

Es una sèrie increible, es la realitat de la vida

Paolo ha dit...

al TV3alacarta es pot veure tota la sèrie des del primer capítol!

http://www.tv3.cat/pprogrames/iptv/xhtml/iptv.jsp?seccio=video&idint=3321430

Marta H ha dit...

Ho sé. De fet quan no la miro els dilluns al vespre, ho miro a TV3alacarta!! (: