diumenge, 2 de gener del 2011

Amish paradise

L’altre dia vaig veure que la meva mare estava mirant un documental sobre la comunitat dels Amish, així és que em va explicar breument de què es tractava; un grup de persones que viuen actualment ancorats en el passat, com si el temps s’hagués aturat en el seus rellotges..bé, és que ells no en fan servir pas de rellotge. Ho vaig trobar un tema curiós i interessant, aleshores vaig decidir informar-me’n més.
Antigament, abans de ser coneguts com a Amish, eren anomenats Mennonites, originalment eren alemanys, suïssos i holandesos. Fins que un dia Jacob Amman(considerat el pare de la comunitat Amish), va dir que els Menonites s’havien desviat de l’educació biblíca i estaven adoptant un estil de vida impur, pecaminós. A causa d’una persecució religiosa van haver d’emigrar cap als EEUU i Canadà,ja que la major part d'Europa era i és Cristiana Catòlica.
Aquesta gent, creuen literalment en el Nou testament i s'aïllen del món exterior, defensen el pacifisme i la vida senzilla;En algunes comunitats Amish, no es permet la utilització dels botons per la relació que tenen amb l'uniforme de les formes armades!!!.
Quant un Amish té els 16 anys, deixen que decideixi sobre si vol continuar amb la creença familiar, o viure lliurement en el món que tots coneixem. Hi ha molts d’aquests que en provar-ho deixen la seva família i viuen en el nostre món, però d’altres, la gran majoria els  costa entendre el nostre funcionament i prefereixen viure en la seguretat del seu poble. D’aquest fet se n’han fet alguns documentals i pel·lícules, com per exemple:
A l'actualitat, són unes 200.000 persones repartides en 22 comunitats als EE.UU i part de Canadà.


He trobat un fet que m’ha cridat molt l’atenció, i és que,les joguines dels nens Amish no tenen cara, i aquest costum és basa en una frase de la Bíblia:

No et faràs escultura ni imatge ni del que hi ha a dalt al cel, ni del que hi ha a sota a la Terra, ni del que hi ha a les aigües de la Terra.

Espero que us hagi agradat;Si voleu informar-vos-en millor us deixo amb una web que he trobat, on t’explica molt bé les seves raons.

Jordina Solans

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Jordina!
L'altre dia quan em vas explicar qui eren els amish i em vas ensenyar aquells clips de documentals em vaig quedar molt sorpresa, es un tema molt interessant!
La meva mare em va ensenyar un documental d'un noi jove, de família amish, que s'escapava de la seva comunitat perquè no soportava aquella vida allà, pensar que estan aislats de la resta del món. Doncs a aquest jove li costava moltíssim adaptar-se a la vida normal d'EEUU, la manera d'educar als amish era tant diferent de la de l'altre gent.
Es sorprenia molt en veure que les noies i els nois anaven en grups junts, no separats, i que per la nit hi hagues aquesta "vida de nit" (nightlife) on molts joves anaven a discoteques, festes, bebien, fumaven i feien el que ells anomenaven "pecats".

El text està molt bé i està bé informar-te d'ells perquè segons em vas dir, pots visitar-los i fer de turista per la comunitat amish.

Esta molt bé el teu post! :D

Nina ha dit...

aquesta cultura em sembla molt interessant. algunes persones creen que es com un "utopia."
he vist la pellicula "the outsiders." es molt interessant també :)

Marta H. ha dit...

Sembla força interessant. M'hagués agradat veure aquest documental. Aviam si el trobo per internet

albi jud ha dit...

eii Jordina ens ha semblat moolt interessant això dels Amish, n'haviem sentit parlar d'ells pero gracies a tu hem ampliat els nostres coneixements, jeje et prometem que ens mirarem les pel·lícules i els documentals, donat que són una societat curiosa i diferent.

Alba S.i Judit